Unlocking Learning Spaces – Lecture in Australia
I november besøgte vi Melbourne Universitet, hvor vi snakkede om vores tilgang til og research om participatory design og sanselige læringsmiljøer for en blandet gruppe arkitekter, designere, undervisere og researchers. […]
Tingbjerg Bibliotek og Kulturhus
Tingbjerg bibliotek og kulturhus åbnede i starten af oktober med plads til mere sanselighed og fælleskab. Rune Fjord Studio står bag indretningen i det smukke hus, der er tegnet af […]
MERE LYS i Ordrupgaards park
750 børn hilste i september på solen med solkuglen i en 550 meter lang spiral rørt af alle børn, der sammen skabte værket FOR ENDEN AF REGNBUEN. Projektet er et […]
Paper online: Creating a space for creative learning
Tilbage i september sidste år var vores PhD-studerende, Bodil Bøjer, med på konferencen Transitions 2017 i London, hvor hun præsenterede sit forskningsprojekt, der bl.a. handler om relationen mellem de fysiske […]
How can we expect teachers to use a new innovative learning environment if they do not have the keys to unlock the space?
I de senere år er mange skoler bygget eller renoveret baseret på student-centred learning med mindre klasseværelser og store innovative læringsmiljøer (ILEs), der forventes at fremme det 21. århundredes kompetencer. Men det […]